'2073': Asif Kapadia, Trump, yapay zeka ve yaklaşan distopik geleceğimiz hakkında - TamHaber.OrgTamHaber.Org

21 Kasım 2024 - 17:13
SON DAKİKA

Prömiyerini gerçekleştiren Venedik Sinema FestivaliGelecek hafta 57. Sitges Sinema Şenlik’te yarışacak ve gösteriye girecek BFI Londra Sinema Festivalievet, 2073bir belgesel değil. Bir bilim kurgu filmi değil. Bu bir uyarı.

Büyük ölçüde Chris Marker’ın 1962 tarihli kısa filminden esinlenilmiştir. La Jetée(daha önce ilham veren Terry Gilliamiçin 12 Maymun) ve imaları ile Erkeklerin Çocuklarıve hatta 2000 İSİM çizgi romanı Yargıç Dredd, İngiliz Oscar ödüllü yönetmen Asif Kapadia Sinameki, Amyve Diego Maradona– dünyanın gidişat durumu hakkında rahatsız edici bir yorum yapıyor… Ve mevcut bölümler bölünmeyi bırakmazsak geleceğimizin nasıl görünebileceğine dair.

2073totalliter bir gelecekte geçen bir anlatı çerçeveleri sunan, belgesel ve kurgunun türlerinin sınırları zorlayan bir sentezidir. Orada, Samantha Morton’un karakteri, 2034’te gerçekleşen “Olay”dan bu yana hayatta kalan deneylerle birlikte mevcutnda yaşıyor. Bir zaman kapsülü gönderiyor: Donald Trump, Vladimir Putin, Nigel Farage, Elon Musk, Jeff Bezos ve Viktor’dan klipler Orbán, Priti Patel, Rodrigo Duterte, günümüzde… Haber kaydınızı dolduran ve insanlığın bir tür olarak nasıl bu kadar izlediğinizi sorgulamanıza neden olan, akıl sağlığını yıpratan haydutlar galerisi.

Kapadia, gerçek hayattaki ayrıntıları ustalıkla bir araya getiriyor ve aralarında neden-sonuç ilişkisi kuruyor. Gelecekte gönderilen “Umarım birileri bunu bulur” mesajı, her gün görülenler arasında fark olmayan bizi nelerin beklediği konusunda bizi uyarıyor. Nihai’nin hikayesi.

Bu yıl daha cesur, daha acil, daha üzücü bir filmi izlemeyeceksiniz.

İncelememizin tamamını okuyun.

Asif Kapadia ile masaya oturduk. 2073– bunu yapmanın ardındaki nedenler; Trump’ın Beyaz Saray’da ikinci dönem kazanma şansına ilişkin olarak; ve yapay zeka ile demokrasinin çöküşünün nasıl bir arada var olduğu ve bizi harekete geçirme konusunda nasıl korkutması gerektiği.

Asif Kapadia 2024 Venedik Sinema Şenlik’te

euronews Kültür: 2073’te çalışmanın ilk ne zaman başladınız?

Asıf Kapadia:Bunu gerçekten yapmaya gelince, tekrit 2020 civarındaydı. Hepimiz evde sıkışıp kalmak ve dışarı çıkmak tehlikeliydi. Ve olan bitene bakıyorsun… ABD’de isyanlar çıkıyordu. Siyahların Hayatı Önemlidir. Boris Johnson iktidarındaydı… Bütün dünya böyledir. Aslında distopik bir onun uyandırdı.

gördüklerim: ‘Garip bir şeyler oluyor.’ İşte o zaman bunu yapmaya başladım. Dünyanın her yerinde, gerçekten ayrılık gazetecileriyle temasa geçtim ve herkes evde olduğu için benimle konuşuyorlardı. Zoom görüşmeleri yaptım ve onlara ‘Ülkenizde neler oluyor?’ diye sordum. Kimisi siyasi gazeteciydi, kimisi aktivisti, kimisi çevreci, kimisi teknoloji insanı… Çok geniş bir konuydu ve 70-80’e yakın gazeteciyle konuştum.

Bu, Birleşik Krallık’taki gelişmelerin ‘Ah, artık yeterince uzmanımız var’ olarak adlandırılan bir dönemdi. Seni bilmem ama ben şeyleri oldukça severim.

Kişisel olarak onlara doyamıyorum.

Sağ! Ne hakkında konuştuğunu bilen insanları severim… Çünkü temelde tuhaf bir şekilde değiştiğine dair içeride bir onun var. Ve aynı anda her yerde. Delirdiğimi ya da bir şeylerin olup olmadığını anladığım dönemde bu benim yöntemimdi. İşte böyle başladı.

Bana göre insanlara yalan beyanları. Hayatlarını daha da kötüleştiren bir şey oy vermeleri için yalan söylediler ve kandırıldılar.

Asıf Kapadia

Sinemanın ilk motivasyonunu bana biraz daha anlatabilir misiniz?

Dürüst olmak gerekirse, bu biraz daha geriye, 2015-16’ya ve Brexit’e kadar uzanıyor. Veya Brexshit olarak adlandırılması gerektiği gibi. Televizyon veya radyoyu açtığında, bazı ırkçıların yalanladığı ve gazeteci veya sunucu tarafından sorgulanmadığı, Birleşik Krallık’taki en tuhaf zamandı. Bu çok tuhaftı. Daha sonra oylama gerçekleşti. Bana göre insanlara yalan beyanları. Hayatlarını daha da kötüleştiren bir şey oy vermeleri için yalan söylediler ve kandırıldılar.

Daha sonra Londra’dan ABD’ye gittim çünkü David Fincher için Mindhunter’da bir televizyon programı yapıyordum ve tüm ABD seçimleri boyunca oradaydım. Sallantılı bir eyalet olan Pittsburgh’daydım. Ben de bu işin ortasındaydım, Clinton ve Trump’ı izliyordum ve Amerika’daki herkese şöyle diyordum: ‘O kazanacak. Kazanacak…’ Kimse bana inanmazdı. Sektörde hiç kimse Trump’ın kazanacağını değiştirecekti çünkü hepsi ‘O bir aptal’ dedi.

Ve sonra kazanıyoruz…

kesinlikle. Ertesi gün çekim yapıyordum. Brexit’in ertesi günü Londra’da koşullarının değiştiğini görüyoruz.

Brex saçmalığını mı kastediyorsun?

Üzgünüm, haklısın. Yeniden markalaştık. Trump kazandıktan sonra atmosferin aynısıydı. Ve orada onun yerindeki arkadaşları – Brezilya, İtalya, Almanya… Bana benzer korku hikayeleri anlatılıyorlardı… İşte bu duygu benim için yıllar önce başladı – bu, izlediğim sinemayla dünyanın hazırladığı, onun çalışmaya başladığı bir yerdi.

Biden’ın dünya çapındaki parasını ödediği olaylara bakıyor ve ‘Peki, ne fark eder ki?’ diyorum.

Asıf Kapadia

Sinema hakkında daha fazla konuşmadan önce bu noktada şunu sormam gerekiyordu: Kasım seçimleri yaklaşırken bu sefer Trump hakkında ne serbest bırakıldı?

Bilmiyorum. Kazanın şartlarına uygun olmalıyım; Özellikle Demokrat politikalarını beğenmiyorum. Özellikle uluslararası politika. Ayrıca ABD’de yaşıyorum ama arkadaşlarımın Demokratların kazanacağını düşünmelerinden çok mutlu biliyorum. Ama Biden’ın parasını ödediği dünya çapında olup bitenlere bakıyor ve ‘Peki, ne fark eder ki?’ diyorum. İktidarda kim olursa olsun Amerikan dış politikası değişmiyor gibi görünüyor.

2073

Bunaltıcı, değil mi? ‘2073’e dönelim… Bana pek çok ‘Children of Men’i hatırlattı; melez dağıtımlıdır.

Harika bir sinema benim değil mi? Böylece insanlarla röportaj yapmaya başladık ve ardından internetten bir şeyler görmeye ve kopmaya başladık. TikTok’ta, Twitter’da, Facebook’ta, Instagram’da,… Ayrıca pek çok harika, fütürist, distopik filmimiz var. Bir de belgesellerimiz var… Bu arşivi toplayacaktım. Harika bir araştırmacı ekibim vardı. Röportajların muhtemelen daha önce yayınlandığı filmler ekran dışında kayıtlı olanlara benzer. Ama görsel olarak farklı bir şey yapmayı iyileştirdik. geçmişte arşivli filmler yaptım, gerçek bir insan konu alan filmler de oldu… Ama bu sefer arşiv haberleri, sosyal medya içerikleri, belli konular ele alan belgeseller, belgeseller. bilim kurgu türü bir dram. Kendime şunu sordum: ‘Dramayı arşiv olarak kullanabilir miyim?’ Bu malzemeye sahip olduğunuz için muhtemelen bir şeyler çekeceğim, her zaman normları ve onu kesmeye başlayacaksınız. Aslında belgeselin tüm sahnelerini önce kurguladık ve ilk önce insanların bir kısmını gösterdik.

Bilim kurgu drama çerçevesi olmadan mı?

Bu doğru.

Bu cezalandırıcı bir saat olsa gerek!

Hayal edebiliyor musun? 20 Karakteristik yönetim. 20 saniyelik siyah. 20 adet kontrol. Siyah. Vesaire… Bunu birkaç kişi gösterdim ve şöyle dediler: ‘Allah aşkına! Siyahın gerçekten karşılığının var!’ (Gülüyor) 20 saniyelik siyah sırasında, insanların bunu söylediğini duydunuz: (iç çekiyor) ‘Ah kahretsin…’

Evet, hepimizin ne kadar berbat durumda olduğu için birkaç saniye…

Evet, onları gerçekten şok etmek istedim. Şimdi bunların hiç görmediğiniz görüntülerin olduğu iddia ediliyor. Fikir değil. Gördün!

‘Bu gerçekten berbat’ diyorsunuz ve sonra devam ediyorsunuz. Benim düşüncelerim bunları bir araya getirmekti – hayatın hayatımızın son 10 yılı, bunların hepsini bir şekilde bölümlere ayırmayı başardığımız şekilde gerçekleşti…

Asıf Kapadia

Evet, ama o kadar çok içerikle dolup taşıyoruz ki, bir kısmı bu çılgın karmaşanın içinde kayboluyor ya da kayboluyor…

Sağ! Görürsün, unutursun ve yoluna devam edersin. Sonra başka bir şey görüyor ve ‘Bu gerçekten berbat’ diyorsunuz ve sonra devam ediyorsunuz. Benim düşüncelerim bunları bir araya getirmekti – hayatınızın son 10 yılında, tüm bunları bir şekilde bölümlendirmeyi başardığımız şekilde gerçekleşti… Ve buna devam ediyoruz çünkü işe gitmemiz gerekiyor, işe gitmek, metroya binmek, birkaç kez yemek yedirmek… Bunu bir hatırlatmak istedim ama bununla başa çıkabilmek için tüm filmlerde olduğu gibi bir çerçeveleme cihazına ihtiyacım vardı. Bu nedenle, Sinamekibir aksiyon sinemasıydı. Amybir müzikal. Diego Maradonabir gangster sineması. İlk sinemam, Savaşçı, bir westerndi. Ve bu bir bilim kurgu.

James Gay-Rees (solda) ve Asif Kapadia (sağda), ‘Amy’ filmiyle En İyi Belgesel’de Oscar’larını aldılar – Şubat 2016

Bu istikrarın bozulması, çünkü son haber görüntülerini görebilmek ama gelecekte gönderilen bir zaman kapsülü gibi çerçevelenmiş durumda.

Evet. Benim için bu, bir şekilde insanlara güvende ve rahat hissetmelerini sağlayacak bir şeyler yapmakla ilgiliydi; ‘Sorun değil, her gelecekte bir şey’ diyen bir şey; çünkü insanlar distopik korku veya bilim kurgu izlemekten çekinmiyor. Bundan dolayı keyif verirler, dışarı çıkarlar ve hayatlarına devam ederler. ‘Hadi biz de aynısını mevcut ama piyasadaki aksiyon sahnelerinin hepsi gerçek’ diye düşündüm. En şok edici şeyler yaşandı. Görmüş olabilirsiniz, görmemiş olabilirsiniz. Ve bu patlama en şok edici şeyin yanından bile geçilemez. İnanın bana, bunu yaratırken yıllar boyunca insanları çoğaltarak çok daha kolay olmasını sağladım!

Demokrasinin yıkımı, yaygın devleti, yarattığımız ekolojik felaket ve Elon Musk, Mark Zuckerberg gibi isimlerin iktidarının yükselişini konu alan kliplerin birbirini izlemesi nedeniyle sinema zaten oldukça yoğun… Bu son açıklama beni çok duygulandırdı. dürüst olmak gerekirse, korkuyla.

Üzgünüm! Ama her zaman dramatik bir bileşenin değiştiği için merkezi bir karakter oluştu. Tutunabileceğiniz birini istedim çünkü diğer filmlerin bileşimindeki biyolojik bir bilinmeyen ve merkezi bir karakter vardı.

Bu sefer seslendirmeyi de kullandığınız ki bu sizin için nadir bir durum.

Haklısın, daha önce dizilerimde veya belgesellerimde seslendirmeyi hiç kullanmamıştım. Ancak bu sefer senaryosunu bir seslendirmek istedim. Belgesel yapmayı seviyorum çünkü onların içini dışını ve diğerlerini yapabiliyorum. Düzenlemeye başlıyorum. Sonra bir şeyler atıyorum. Sonra birisiyle röportaj yapıyor, sonra tekrar çekiyorum ve sonra tekrar kesiyorum… Oysa dramada süreç her zaman çok kısıtlayıcı olarak muhafaza ediliyorum. Ve özellikle de böyle bir şey yapmak isterim. Fazlasıyla pahalı olur ve oyuncu kadrosunu seçmeniz gerekir ve üç yıl boyunca bir oyuncuyu bekleyerek geçirmenizi sağlar. Sadece son teslim tarihlerini aralığında bunu belirli bir şekilde yaptım. Araştırma yapmak için çok zaman harcadım, düzenleme için çok zaman harcadım ve ardından şunu belirttim: ‘Bu tarihe kadar çekim yapılması gerekiyor ve bu nedenle bu tarihe kadar oyuncu kadrosunun yapımı gerekiyor, bu da herkesin aynı fikirde olması gerektiğini belirtiyor’ bu tarihe kadar senaryoda. Temel olarak finansörlere ve herkese çok fazla baskı uygulanır! (Gülüyor)

Sinemanın iki zaman diliminde, iki stilde ve iki kurguda… ve bunları bir araya getirmem gerekiyor! Çılgın bir süreçti. Ama yine de sinemayı yapma amacı bu; deli olup olmadığını kanıtlamaya çalışmak!

Asıf Kapadia

Bu sinemada çok büyük miktarda malzeme ve bilgiyle uğraşıyorsunuz. Gelecekte düzenleme…

gerçekten zor! (Gülüyor)

Fakat entelektüel olarak konuşursak, tüm bu karışıklığı nasıl çözersiniz?

Harika bir bilgisayarım var, Chris King ve ona oldukça fazla kontrol sunuyor. O kesti Sinameki, Amy, Maradona, Banksy sineması… Sert biri ve aynı zamanda çok akıllı. Her şeyi topluyorum ve sonra ne yapılmasını söylemiyorum. O sadece bunun devam etmeye çalışıyor ve ben de birçok röportaj yapıyorum ve bunu ona fırlatıp kaçıyorum! Normalde çok iş yapardım ve sonra bir editör devreye girerdi. Bu sefer binlerce saatlik çekimler olduğu için Chris’i çok erken uzattım ve o da kesilmeye başladı.

Bu sinema alışılmışın dışında çünkü aslında iki bilgisayarım vardı. Arşivi kesme konusunda harika olan Chris, ancak drama yapma konusunda o kadar tecrübeli değil. Bu çok farklı bir arka form. Ve sonrasında dramayı çektiğimde başka bir kurgucuyla karşılaştım, Sylvie Landra. Beşinci Elemaniçin Luc Besson. Bilim kurgu filmleri yaptı, görsel efektlerde çok iyi ve aynı zamanda Leon. Sinemanın iki zaman diliminde, iki stilde ve iki kurguda… ve bunları bir araya getirmem gerekiyor! Çılgın bir süreçti. Ama yine de sinemayı yapma amacı bu; deli olup olmadığını kanıtlamaya çalışmak!

‘2073’te Samantha Morton

Samantha Morton aramıza nasıl katıldı?

Uzun süredir çalışan beyaz perdede olan bir oyuncuyu kadroya almak için aranan her zaman, dolayısıyla onun kariyeri arşiv olarak kullanılabilirdim…

Doğru, çünkü bir yerde ‘Azınlık Raporu’nun bir klibini görüyoruz…

Evet! ülkede kalmıştık çünkü senaryoyu çok sevdik. Sadece 20 sayfalık bir senaryoyu okudun. Dürüst olmak gerekirse ne yaptığımızı gerçekten anlamadı. ‘Bu nasıl uzun metrajlı bir sinema olabilir?’ diye sordu. 20 sayfa vardı ve sadece bunu söyleyen bir satır olacak: ‘Artık demokrasiyle ilgili bir bölümümüz var.’ Zaten tüm bölümleri görmek için bunları görmek istemedim diye sordum. Ve bana sadece karakterin içinde olmak istemek ve kendi karakterini bu karakterde bilmek istemediğini söyledi. O bir profesyonel, sadece işlerini yapıyor.

2073

Böyle bir şey yapmak biraz tehlikeli olduğu için çok güçlü insanları işaretler. Ama şimdi yapmadıysam ne zaman yapılacak?

Asıf Kapadia

Sinemayı satın almanın duygusal maliyeti ne olacak? İnsanlığın en boktan olaylarını ayrıntılarıyla incelemenin sonuçları olmadan olamaz…

Ah, çok ağırdı dostum! olumlu bir insanım, değil mi? Ama aynı zamanda çok gevezeyim ve olup bitenler konusunda da gevezelik ediyorum. Ayrıca çocuklarım var. Bu filmi yapabilmemin durumu karantina sırasında 50 yaşına girmiş olmamdı ve artık özgeçmişin kariyer yapabilmesi için çok kolay olması şartım. Herkesin kopyaları Sinameki. Herkesin hayat hikayesi 10 bölüm halinde yapmak ister… Ben bundan biraz sıkıldım. Bu yüzden kendime şu soruyu sordum: ‘Ne yapacağım?’ Bir patronum yok. Kendim için çalışıyorum. Ne yapmak istediğimi seçiyorum. Sanki bir şeyler oluyormuş gibi süreç. Bunu yapmak zorundayım. Bunun bir kumarını biliyorum. Kolayca biliyorum.

Çok sayıda kişiyi hedef alıyorsunuz: Trump, Elon Musk, Putin, Netanyahu…

Böyle bir şey yapmak biraz tehlikeli olduğu için çok güçlü insanları işaretler. Ama şimdi yapmadıysam ne zaman yapılacak? Profesyonel anlamda bu bir kumardır. Ve sonra sorunun ortaya çıkması halinde, duygusal olarak korkunç ve şok edici olaylar. Ekibimde insanların çalışmasını sağlayacak ve bu gerçekten zor. ayrıntıları nasılsınız? Benimle çalışmak isteyen, bir belgesel üzerinde çalışmak isteyen, bana iş sürümünü kaydedemeyeceklerini soran kişiler olur… İş deneyimini yaptıklarında, sinemaya başladığınızda gitmekte olan şey şu; kliplerinizi kaydetmeniz gerekir. Bu yüzden kişisel ilgimiz gerekiyordu çünkü gerçekten korkunç sevenlerdi. Başka birda sadece futbola ya da şarkılara bakarlardı… Bu film gerçek devletin iklimini, iklim yıkımını ve daha fazlasını görebilirdi!

Öyle bir kutlama geliyorsunuz ki: ‘Peki bütün bunların amacı ne?’ İçerisinde dünya ve çocukların sonunun nereye varacağı hakkında konuşulan bir şeyler de oluyorlar. Denemeliyim.

Asıf Kapadia

Bir süre sonra güç gösteriliyor.

Boyutunu kesme; evimdeki herkesi delirtiyorum! (Gülüyor) Eşim, çocuklarım… Çünkü işin içindeyken oldukça takıntılı bir şekilde katılıyorlar. Gerçekten önemli ve kişisel bir hal geliyor ve buna engel olamıyorum. Biraz söylenmeye başlandı… Ama bunun her zaman bir nedeni vardır. Bir şekilde bunu yaşamam gerekiyordu.

Dürüst kamuoyu, ben de o paylaşımlardan biriyim… Bağımsızım. Benim adım Müslüman. Ailem Hindistan’dan. Bazı yaşadıklarımda teröriste benzediğimi ayırmak için kara listeye alındım. Bu benim deneyimim oldu. Yeni fark ettiğiniz bir şeye benzemiyor. Bütün hayatım böyle geçti ama belki daha önce bu konuda hiçbir şey yapacak gücüm yoktu. Sadece bir kariyer yapmaya çalışmam gerekiyordu. Sonra şöyle bir birleştirme gelirsiniz: ‘Peki tüm bunların amacı ne?’ İçerisinde dünya ve çocukların sonunun nereye varacağı hakkında konuşulan bir şeyler de oluyorlar. Denemeliyim.

Fazlasıyla bu yıl dünya çapında her şey daha fazla seçim yapılıyor. Röportaj oranları kişilerden birinin sinemasında söylediği gibi: Dünyanın yüzde 72’si otoriter yönetim altında yaşıyor. Sinemaya başladığımda Amerika’daki gazeteciler ‘Demokrasinin 20. yılı var’ diyordu. Ve sonra şöyle diyorlardı: ’10 yıl uzakta.’ Bu yıl da şöyle diyorlar: ‘İşte bu. Eğer Trump kazanırsa demokrasinin sonu demektir.’ Çünkü bunu yapacağını söyledi. “Sadece bir günlüğüne” diktatörün genişlediğini söyledi. Bunu söyledi. Unuttuğumuz o kadar çok şey var ki ama gelişmeleri takip edebilecek misiniz?

Evet ve bunu şaka olarak kiralamaya çalıştı.

Muhtemelen ABD’de kurtulacağı ilk düşünenlerden biri iki terim olacak. Bu nedenle sinemanın başında 30 yıldır iktidarda olan bir Amerikan başkanının olduğu küçük bir şey var.

Bence dünyanın değişme şekli, hepimizin küçük bireysel baloncuklarımızda, telefonlarımızda, daha önce hiç tanışmadığımız rastgele bir kişiyle tartışmamızdı… Ya da ‘Tweetimi beğendiler, harika! ‘ Siktir et şunu. Hiçbir şey ifade etmiyor!

Asıf Kapadia

Asıf Kapadia

‘2073’te güncelliğimizi tetikleyen ‘Olay’ kavramına yaklaşmanıza beğenmediniz gitti. Spesifik ama aynı zamanda oldukça açık.

Çünkü biz de bu işin içindeyiz! Bakın Almanya’da, Fransa’da, ABD’de politik olarak neler oluyor… Hepimizin yaşadığı yerde oluyor. Bir şeyleri göz etme sırasını sürdürüyoruz ama onları birleştiriyor. Bence dünyanın değişme şekli, hepimizin küçük bireysel baloncuklarımızda, telefonlarımızda, daha önce hiç tanışmadığımız rastgele bir kişiyle tartışmamızdı… Ya da ‘Tweetimi beğendiler, harika! ‘ Siktir et şunu. Hiçbir şey ifade etmiyor!

Sinema, ayrı gibi görünen olaylar arasında bir neden-sonuç ilişki kurmanız açısından son derece derece sert vurucu olsa da, hepsi bağlı bir şekilde programımıza yol veriyor. Bununla birlikte, sonunda Hollywood tarzı umut verici ‘Sonunda her şey güzel olacak’ anının gerçekleşmesine sevindim…

Siktir et şunu! Umut dolu anın canı cehenneme!

Doğru, çünkü ‘2073’ün gelecekten gönderdiği hikayelerin bir hikayesi olduğunu baltalayacak…

Ve herkes sana bunu yapmayı söylüyor! (Gülüyor) İnanın bana, genel olarak konuşmalar… Finansörlerimden bahsetmiyorum ama iklimle ilgili filmler yapmakla gerçekten ilgileniyorlar, iklimin özellikleriyle ilgilendiklerini söyleyen birçok insan vardı. Demokrasi ve gazetecilik… Tamam, bu süre devam ediyor. ‘Sana bir şey yapabilir miyim?’ dedim. Filmin belgesel kısımlarını gösterdim ve tepkileri şu oldu: ‘Umut nerede?’ Sinemadaki görünümü da umutlandırmamamızın nedeni, bunun ciddi bir konu olmasından çıkmaktı. Ve bu her birimizi destekliyoruz.

Ne olmalı? Belki de artık o uygulamayı kullanmamalı… Belki de uygulamanın sahibinin kim olduğunu bilmek iyidir, çünkü kimi gerçekten zengin yapıyorum?

Asıf Kapadia

Kişisel düzeyde, boyut umut veren, varlığımızı kurtarmanın bir yolunu gösterebilir ve doğrudan bir distopyaya doğru yürümemizi engelleyen bir şey var mı?

Yapay zekanın yükselişi değil, bunun boyutu ortaya çıkıyor. Şimdi, bir gazeteci olarak sizin yakında yapay zekanın eline geçebilecek tehdit var…

Bana hatırlatma. Euronews’te bunu düşünüyor gibi görünen bazı insanlar var…

Lanet olsun… Ve bu sinema başladığında yapay zeka bu parçalarda yoktu değil mi? Beş yıl sonra kimse iş sahibi mi olacak? Cidden kimse bilmiyor bile.

Ama herhangi bir şeyin bana umut verdiğine dair sorunuza cevap vermek gerekirse, bu sinemayı her izlediğimde bu umudun gerçekten üretildiği. Sinemadan sonraki sohbet ve güzeli. Sinema bizi bir araya getirmek, dünyanın her yerinden insanlardan konuşmak için bir örnek. Çünkü COVID öncesinde bu yana pek çok insanla tanışmadım. Çok fazla seyahat etmedim ve dünya artık çok farklı. Buluşup konuştuğunuzda,şu anda bulunduğumuz gibi… Umut budur. Benim için fikir bir sinema yapmaktı. Sinemada yapılmasını istiyorum. Bunun kolektif bir deneyim olmasını istiyorum. insanların bir şekilde izole edilmesini, dışarı çıkmasını istiyorum. Ve sonra bu kişisel bir şey olacak: ‘Ne olacak? Belki de artık o uygulamayı kullanmamalıyım… Belki de uygulamanın sahibinin kim olduğunu bilmek iyidir, çünkü kimi gerçekten zengin yapıyorum?’ Ve sonra bu şuna kadar uzanıyor: ‘Çevremdeki insanlarda ne oluyor? Aileniz, çocuklarınız, arkadaşlarınız, kimse… Bir şey söylediklerinde hemen istersiniz.

Ve daha önemlisi: Yasaları nasıl yapıyoruz? Gücün ve güçlülerin zengin insanları olan şeyleri nasıl değiştiririz? Çünkü sinemada bu kadar el sıkışan parçacık oranları bu yüzden var. Bu tesadüf değil. Biz o grubu seçmiyoruz, ancak bu grup diğer grup seçilene yardımcı oldu ve bu grup, muhtemelen siyasi hiçbir şey söyleyemeyeceğinizi söyleyen bir sözleşmeye sahip olduğunuzz, ortaya çıkan oluşumlar ortaya koyuyor. 2019’da bunlar olmadı! Kişisel bir aktarımz olmasına izin verildi! Artık kişisel bir yansımaz ve bunu yapabilmenin tek nedeni, kimseyle bir sözleşme olmamasıdır. Benden başka çünkü yapımcı benim! Ama bana şunu söylediler: ‘Seni izliyoruz Asif. Ne söylediğinizi gördüğünüzü.’ Bu sadece saçmalık dostum. Bu gerçek!

O dönemde herhangi bir tepki aldınız mı ya da az önce aldığınız gibi başka uyarılar aldınız mı? Çünkü dediğiniz gibi, bu sinemada çok güçlü insanları hedef alıyorsunuz ve aynı zamanda günlük yaşamda da olayların geçtiğini söylemenizle tanıyorsunuz…

Hiçbir fikrin yok! Bunu burada bırakalım, çünkü eğer diğer ifadelerimizden bazıları sizi korkuttuysa, bunun yüzünden daha fazla uykunuz kaçabilir!

2073Venedik Sinema Şenlik’te ‘Yarışma Dışı – Kurgu Dışı’ bölümünde ilk gösterim yapıldı. 57. Sitges Sinema Şenlik’te yarışacak ve ikisi bu ay 2024 BFI Londra Sinema Şenlik’in ‘Strands: Debate’ bölümünde sunulacak. NEON tarafından dağıtılıyor; sinemalarda gösterim tarihi bekleniyor.

19 Kasım 2024 - 1:48

‘2073’: Asif Kapadia, Trump, yapay zeka ve yaklaşan distopik geleceğimiz hakkında

2015 Oscar sahibi Amy Winehouse belgeseli ‘Amy’ ile anlatılan Asif Kapadia, distopik bir gelecekte geçen türlerin sınırı zorlayan melez bir belgeselle geri dönüyor. İnsanlığın en büyük sorunuyla mücadele ediyor ve geleceğimize yönelik en büyük tehdidin şu an olduğu ortaya çıkıyor.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
gaziantep escort herabet giriş ikili opsiyon bahis herabet getirbet getirbet ankara escort eryaman escort eryaman escort herabet tv 副業 çankaya escort gaziantep escort bayan gaziantep escort gebze escort bayan porno film izle
mersin escort youtube izlenme hilesi gaziantep escort bayan gaziantep escort gaziantep escort
escort şişli